Deel jouw ervaring!
Beste forum,
Ik heb mijn Vaio VPCF11M1E nu al iets meer dan een jaar. Nu ben ik sinds kort begonnen bij een nieuw bedrijf en ik krijg hier commentaar over de herrie die mijn ventilator maakt. Mijzelf was dit nooit opgevallen maar ze hebben wel gelijk. Nu weet ik dus niet zeker of hij dit altijd al deed of dat dit over de tijd langzaam steeds erger geworden is. Hoe dan ook wil ik het volume van mijn ventilator graag omlaag brengen.
Mijn vraag is dus of dat dit mogelijk is of dat mijn collega's beter gehoorbescherming aan kunnen schaffen.
Bij voorbaat dank voor de hulp,
Met vriendelijke groet,
George
Dat is jammer genoeg niet mogelijk
Als je ventilator begint te draaien, dan betekent dit dat er iets warm wordt.
Hij wordt warm als hij zwaar belast wordt.
M.a.w. : hij wordt stiller als je hem niet zwaar belast, probeer er bvb op te letten dat er niet al te veel programma's open staan.
groeten
Oke, dat is inderdaad jammer. Maar als het aan de warmte ligt, is na een jaar denk ik ook wel de goede tijd om hem een keer goed te ontstoffen van binnen. Ik heb totaal geen ervaring met hardware van laptops dus kan iemand mij te vertellen hoe ver ik mijn laptop open kan schroeven zonder dat de garantie vervalt of ik schade aan kan doen?
Met vriendelijke groet,
George
Ik vind nergens handleiding om tot aan je ventilator te geraken, maar je garantie vervalt zowiezo als je tijdens de 'afbraak' iets kapot maakt:
"Deze garantie geldt niet voor:
beschadiging of wijziging van het product als gevolg van onjuist gebruik, zoals:
reparatie of poging tot reparatie door personen die geen personeelslid zijn van
Sony of niet tot het ASN behoren;"
(ftp://ftp.vaio-link.com/pub/manuals/GUARANTEE/2010Q1_GUAR_NL.pdf ,p16)
Het enigste wat ik vind van handleiding is het vervangen van je tijdelijk geheugen.
Heel erg bedankt:smileyhappy: Ik heb hem nu zelf maar "gewoon" open geschroeft (daarmee bedoel ik alleen de achterkant eraf gehaald) en hem eens goed ontstofd. Wanneer ik zwaare programma's draai wil hij nu nog wel eens lawaai maken maar tijdens het tekst verwerken en internetten en zo is hij nu teminste stil:smileyhappy: Dan nu nog een laatste vraag. (RonsseMaxim had het over te veel programma's open staan) Er draaien heel veel programma's van vaio zelf en nog meer voorgeinstaleerde dingen die ik nooit zal gebruiken. Weet iemand wat ik er allemaal af kan gooien zonder dat mijn laptop daar last van heeft? of kan ik hem beter een keer opnieuw instaleren?
Als je opnieuw installeert, dan blijven die programma's er op staan (ze worden meegeïnstalleerd), je zal dus zelf moeten verwijderen.
Kan je anders is een lijst plakken met al je programma's erin? Je kan dit doen aan de hand van deze zeer korte tutorial (duurde bij mij 15 seconden):
http://www.intowindows.com/how-to-get-list-of-installed-apps-in-vistawindows-7-without-any-software/
(onderdeel Procedure)