annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoge piep Sony Vaio e-serie

Elout
Bezoeker

Hoge piep Sony Vaio e-serie

Hallo,

Een week geleden heb ik de nieuwe e-serie (vpceb1c5e) laptop ontvangen van Sonystyle. Na enige uren erop te hebben gewerkt, weliswaar aan het Netstroom, ondervond ik geen problemen. Op het moment dat ik mijn netstroom eraf deed, ervaarde ik een zeer hoge, ongewone piep komende vanuit de laptop zelf. Om precies te zijn komt de piep ergens bij de ventilator vandaan. Deze piep is ontzettend irritant.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Gr,

Jeroen

39 ANTWOORDEN 39
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hallo Jeroen,

kan je even volgende stappen volgen? Deze komen van een vergelijkbare thread over een piepend geluid op een F-serie, maar misschien is de oorzaak dezelfde als bij jouw E-serie.

(instructies zijn in het Engels, als je vragen hebt of niet zeker bent, laat gerust iets weten)

Go to “Start,” then “Control Panel,” and then click on the “Hardware & Sound” category. Then click on the “Sound” category, and then click on the “Recording” tab. Highlight the microphone and go to Properties. Select the “Listen” tab and “Mute” the mic as well as put a check mark where it says “Listen to this device.” That should fix everything. When you want to use the mic or webcam, just undo these settings.

Gorecki

profile.country.nl_NL.title
mvanwou
Bezoeker

Ik zit met hetzelfde probleem als de topicstarter, maar de aangedragen oplossing heeft bij mij geen enkele invloed op de piep.

gorecki1
Lid

Hoi Marijn111,

kan je misschien even vermelden welk model van VAIO je hebt?

Als ik het model heb, kan ik dit even doorgeven aan VAIO-Link en vragen wat zij als verklaring en/of oplossing hebben.

Gorecki

mvanwou
Bezoeker

Gorecki,

Bij mij gaat het om de VPCEB1S1E/BJ.

http://www.sony.nl/product/vn-e-series/vpceb1s1e-bj

gorecki1
Lid

Marijn111 (en Elout ook natuurlijk :wink: ),

bedankt voor je feedback, heb het intussen doorgestuurd naar VAIO-Link en wacht nu hun feedback af. Van zodra ik nieuws heb, laat ik het jullie weten.

Gorecki

gorecki1
Lid

Marijn111,

VAIO-Link bekijkt het even verder, maar vraagt of het misschien mogelijk is om het geluid iets precieser te omschrijven. Is het geluid vergelijkbaar met dat van een harde schijf (maar dan hoger of zo)? Is het geluid constant hetzelfde of varieert het? Wanneer begint/eindigt het (meteen na het in/uitpluggen van de voeding of met vertraging)? Als je je computer opstart op batterij, vanaf welk punt in de opstartprocedure hoor je het geluid? ...?

Gorecki

mvanwou
Bezoeker

Aan de ene kant zou je de piep wel aan de HD kunnen toeschrijven, want het volgt een beetje het ritme van draaiende/werkende HD. Aan de andere kant hoor je de piep het hardst in de buurt van de fan, wat in de richting van het "whining fan" probleem van de F-series kan wijzen.

Bij het opstarten op de accu begint de piep vrijwel meteen --> na één of twee seconden ongeveer.
Als hij aanstaat en ik haal hem van de voeding af, dan komt de piep echt direct hinderlijk boven. Heb ook gemerkt dat de piep af en toe ook aanwezig is als de laptop wel aan de voeding hangt(weliswaar in mindere mate). In dit laatste geval is het echter bij lange na niet zo hinderlijk als de piep zonder voeding.

Ik heb trouwens op een ander forum (http://gathering.tweakers.net/forum) een berichtje gezien dat nog iemand last had van een piep. Dus wellicht dat er al meer mensen met dit probleem bij de helpdesk hebben aangeklopt.

Dan heb ik meteen nog een vraagje. Als uiteindelijk blijkt dat het hier om een garantie geval zou gaan, moet ik dit dan direct via Sony regelen of via de winkel waar ik de laptop heb gekocht? Via Sony zelf lijkt mij de meeste directe een snelle manier.

gorecki1
Lid

Hoi Marijn111,

bedankt voor je gedetaileerde feedback, ik speel het door aan VAIO-Link.

Je hebt eigenlijk de keuze, maar een eventuele reparatie rechtstreeks regelen met Sony lijkt me de makkelijkste en snelste oplossing.

Zoals gezegd, ik geef het door en dan zien we wel wat ze van bij VAIO-Link te melden hebben.

Gorecki

mvanwou
Bezoeker

En al iets gehoord?