annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoge piep Sony Vaio e-serie

Elout
Bezoeker

Hoge piep Sony Vaio e-serie

Hallo,

Een week geleden heb ik de nieuwe e-serie (vpceb1c5e) laptop ontvangen van Sonystyle. Na enige uren erop te hebben gewerkt, weliswaar aan het Netstroom, ondervond ik geen problemen. Op het moment dat ik mijn netstroom eraf deed, ervaarde ik een zeer hoge, ongewone piep komende vanuit de laptop zelf. Om precies te zijn komt de piep ergens bij de ventilator vandaan. Deze piep is ontzettend irritant.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Gr,

Jeroen

39 ANTWOORDEN 39
Elout
Bezoeker

En al iets gehoord?

Ik heb zojuist contact gehad met de helpdesk van VAIO-LINK. Ik heb nogmaals het probleem verteld betreft die onzettend hoge mechanische piep, die te horen is vanuit de laptop.

Ze zijn bezig met onderzoek naar dit probleem, want er zijn zoals deze meneer vertelde, meer klachten met ditzelfde probleem. Deze meneer vertelde me ook dat we het ongeveer binnen 14 dagen zullen horen.

Gr,

Jeroen Elout

tzoem
Bezoeker

Heb nu sinds een week ook de vaio vpceb1c5e en zit met exact hetzelfde probleem. De piep is heel hoog en komt naar voren zodra je op de accu werkt. Soms hoor je de piep ook met netsnoer erin, maar dan is ie niet constant. Waarschijnlijk is de piep niet hoorbaar voor mensen boven de 40. Zelf ben ik overigens 23.

Hoor het graag van je wanneer er een oplossing is voor dit probleem.

Verder ben ik overigens zeer tevreden met de laptop! Alleen baal ik de de ´´glossy´´ versie heb aangenomen en een numpad heb op mijn keyboard. (iets te gehaast besteld denk ik)

Gr,

Thomas

ayan1989
Bezoeker

Ik heb een nieuwe VAIO en heb hier ook erg last van, de piep is erg hoog. Als ik de netstroom erop aansluit is het wat minder, maar ik hoor duidelijk een hardere piep als ik deze eraf haal. Heeft iemand hier al reactie van Sony??

profile.country.nl_NL.title
mvanwou
Bezoeker

Ik heb verder nog niets gehoord, dus ik wacht nog heel even af met wat voor een oplossing Sony komt. Misschien heeft Gorecki al meer informatie via de VAIO-LINK????

profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Heb nog geen feedback teruggekregen. Er is bevestigd dat de info doorgegeven is aan het betrokken departement, maar er is nog geen informatie teruggekomen.

Ik volg het verder op en laat iets weten van zodra er nieuws is.

Gorecki

fromthenext
Bezoeker

Ik heb het zelfde probleem met een hoge toon uit de laptop type VPCEB1S1E!
Ik heb al verschillende Type laptops in huis maar dit merkwaardige geluid ken ik niet.
Als er omgeving geluid aanwezig is valt het niet op maar als ik rustig aan het werk ben dan hoor ik het wel degelijk en dat kan bijzonder irritant zijn.
Op 12 April heb ik contact gehad met de service desk van Viao en werd naar een paar uurtjes terug gebeld met de mededeling dat dat binnen de norm zou vallen.
Ik mocht wel opnieuw kontact opnemen misschien zou er een oplossing worden bedacht als er meer mensen waren die met dit type er een probleem mee zouden hebben.
Ik heb thuis bijna alle apperatuur van Sony vanwege de goede kwaliteit.
Eerlijk gezegt van dit me wel een beetje tegen van Sony.

fromthenext
Bezoeker

Zelf heb ik het gevoel als het toch maar om en paar mensen gaat kunnen ze het product beter gaan omruilen bij Sony, toch?
Ik heb tenslotte 2 jaar een hele goede garantie bij Sony als je de folders mag geloven.
Ik heb dit probleem aan verschillende experts voorgelegd maar dit verschijnsel schijnt toch niet nornaal te zijn!
Wordt vervolgt..........

profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Kunnen jullie even checken of de aanwezigheid van USB-apparatuur (welke dan ook, van muizen tot externe drives) enige invloed heeft op de aanwezigheid van het geluid?

Gorecki

mvanwou
Bezoeker

Als ik mijn de usb-ontvanger van mijn muis verwijder, verdwijnt de piep inderdaad. Ik heb op andere fora dit ook al gelezen, dus hopelijk kan er nu gericht gezocht worden naar een oplossing. Het lijkt me namelijk niet helemaal normaal dat zoiets veroorzaakt wordt door de aanwezigheid van usb-apparatuur.

mvanwou
Bezoeker

Is er al een oplossing gevonden, want het duurt nu wel erg lang. Volgens mij wil Sony het probleem nog niet echt onderkennen....