annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoge piep Sony Vaio e-serie

Elout
Bezoeker

Hoge piep Sony Vaio e-serie

Hallo,

Een week geleden heb ik de nieuwe e-serie (vpceb1c5e) laptop ontvangen van Sonystyle. Na enige uren erop te hebben gewerkt, weliswaar aan het Netstroom, ondervond ik geen problemen. Op het moment dat ik mijn netstroom eraf deed, ervaarde ik een zeer hoge, ongewone piep komende vanuit de laptop zelf. Om precies te zijn komt de piep ergens bij de ventilator vandaan. Deze piep is ontzettend irritant.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Gr,

Jeroen

39 ANTWOORDEN 39
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Marijn111,

het fenomeen wordt nog steeds onderzocht door Sony, hopelijk hebben we hierover binnenkort meer nieuws.

Als er meer nieuws is, laat ik het jullie hier natuurlijk weten.

Gorecki

profile.country.nl_NL.title
xplicit4581
Bezoeker

Ik heb de VAIO VPCEB2M1E en deze heeft hetzelfde probleem. Het geluid verdwijnt inderdaad als ik de stroom eraf haal of de muis uit de USB verwijder.

Ik ga hier ook een melding van maken.

profile.country.nl_BE.title
gvaneeckhout
Bezoeker

Hallo,

Ik heb gedurende de eerste twee dagen een gelijkaardig probleem gehad met mijn vpcf12m1e.(aankoop op 30/08 ll.).  Niet echt overheersend, maar wel degelijk irritant,  Vanavond heb ik mijn laptop terug bovengehaald voor verder installatie (overzetten data van andere machines) en ra. ra. ra.  geen pieptoon meer te horen.  (laptop is ondertussen slechts eenmaal verplaatst). 

Van wat ik ondertussen gelezen heb: ? tgv draadloze usb-muis.  De ontvanger ligt momenteel een stuk verder van de laptop.

Oh ja: ben wel de hele tijd op net-stroom aangesloten geweest.

mvg. (hopelijk is mijn piep definitief verdwenen)

Geert

jotinho39
Bezoeker

Hier ook al sinds lange tijd last hiervan. Op 29 maart 2010 mijn eerste e-mail naar de helpdesk gestuurd. Geen oplossing. Vervolgens nog een stuk of drie keer geinformeerd. Het is nu inmiddels bijna een half jaar later, maar nog steeds geen oplossing?

janbaas23
Bezoeker

Beste mede Vaio'er,

Ik ondervind dezelfde problemen met mijn F11M1E. Om eerlijk te zijn wordt ik er, sinds ik er op ben gaan letten, helemaal stapel dol van. Ik werk gemiddeld een uurtje of 2 per dag op mijn Vaio en heb daarna gewoon hoofdpijn, lijkt me niet de bedoeling.

Is er vanuit Sony aan een van jullie al een oplossing geboden? Ik heb de helpdesk gecontact maar gezien eerdere ervaringen met dezelfde helpdesk heb ik hier niet zoveel vertrouwen in.

Groet,

Jan

jotinho39
Bezoeker

Ik heb inmiddels een oplossing gevonden, hoewel dat misschien andere gevolgen heeft heb ik er nog niets van gemerkt

- Sony Vaio opstarten
- F2 indrukken (om in de BIOS te komen)
- Naar het tabblad "Advanced" gaan
- C3/C6 support op "Disabled" zetten
- Wijzigingen opslaan en opnieuw opstarten

Ambipuur
Bezoeker

@Jotinh039: heb inderdaad van meerdere mensen gehoord dat dat het probleem op zou lossen, maar volgens mij is dat niet zo goed voor je notebook. Jammer dat Sony hier zelf niet op reageert om eventuele schade en/of mogelijke problemenop de langere termijn  te voorkomen?

Ik heb zelf ook last van het probleem. Vorige week heb ik een Sony VaioVPCEC1M1E/WI aangeschaft en helaas hoorde ik ook een irritante, zeer hoge piep bij het werken op de accu. Na wat Googlen kwam ik erachter dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem.

Zoals meerdere mensen al aangaven is het geluid meestal hoorbaar bij het werken op de accu en niet wanneer er gebruikt wordt gemaakt  van netstroom.Volgens mij maakt het voor mij niet uit of ik gebruik maak van USB aansluitingen.

Als ik gewoon aan het werk ben klinkt 'mijn piep' bijna als zo'n irritante Mosquito waarmee ze hangjongeren verjagen! :slight_smile:  Als ik mijn oor vlakbij de notebook hou merk ik dat hij af en toe zeer snel overslaat. Op het Tweakers-forum heeft iemand het opgenomen en zo klinkt het bij mij dus ook:

http://www.cybercomm.nl/~twi/VPCEB1C5E.wma

"- 2-12s full load aan netstroom (je kunt de fan aan horen slaan)
- 12-22s idle aan netstroom
- 22-31s idle aan accu
- 31-44s full load aan accu"

(Bron: gebruiker "Twi" op  http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1393233/5?data%5Bfilter_keywords%5D=piep&data%5Bbo...)

Sony, help?

hacreme95
Bezoeker

Nou, vandaag voor een Vaio VPCEB2M1E gevallen nadat ik 2 slechte HP's gekocht had.

Ik denk "een beetje xtra investeren en dan heb je vast geen problemen meer!".....

Helaas .... ook hier de bekende piep ....

Wat moet ik hier nu meer?

Kan natuurlijk weer terug naar de Dynabyte, maar die zullen intussen ook wel gek van me worden 🙂

3 laptops in 1 week retour ..... ;-(

Piep is er alleen wanneer ik de stroom eraf haal, indien ik de usb ontvangen voor de muis eruit haal wordt de piep wel iets minder qua volume, maar het blijft bestaan.

Iemand al iets nieuws vernomen van Sony??

mvanwou
Bezoeker

Nee, nog niets gehoord......al maanden niet.

pitbullxp
Nieuw

jotum al kwam ik daar wat eerder achter... vandaag kreeg ik de mail dat de bestelling voor de VPCF13V5E in behandeling word genomen bladiebla

lijkt wel zo'n te veel stroom piep die je af en toe hoort in goedkope laders. nu lijkt het er op dat hij de spanning niet weg kan laten stromen door de stekker en de accu em ook niet opneemt. wie weet ligt et wel aan de hogere spanning in de USB3 poort

maar ik ga morgen maar ff sony bellen, straksheb ik em een dag, mag ik em terug sturen voor het piepje