annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoge piep Sony Vaio e-serie

Elout
Bezoeker

Hoge piep Sony Vaio e-serie

Hallo,

Een week geleden heb ik de nieuwe e-serie (vpceb1c5e) laptop ontvangen van Sonystyle. Na enige uren erop te hebben gewerkt, weliswaar aan het Netstroom, ondervond ik geen problemen. Op het moment dat ik mijn netstroom eraf deed, ervaarde ik een zeer hoge, ongewone piep komende vanuit de laptop zelf. Om precies te zijn komt de piep ergens bij de ventilator vandaan. Deze piep is ontzettend irritant.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Gr,

Jeroen

39 ANTWOORDEN 39
profile.country.nl_BE.title
Matimor
Bezoeker

Dag beste,

Ik heb sinds zaterdag (26Maart2011) een Sony Vaio Laptop gekocht model VPCEB3S1E.

Ik heb sinds zondag ook last van dat irritante piepend geluid dat precies uit mijn ventilatie komt, ik heb hier het meeste last van als ik op de accu werk, op netstroom is dit piepend geluid er ook maar minder luid.

Ik vroeg mij nu af of er ondertussen al een oplossing is gevonden sinds dat we een jaar verder zijn dat deze topic is opgestart?

Mvg,

Lorenzo

profile.country.nl_NL.title
jotinho39
Bezoeker

Helaas nog niks vernomen...

Matimor
Bezoeker

Ik heb nu net de volgende email ontvangen:

Geachte heer,

Bedankt voor uw email met betrekking tot de hoge pieptoon als u op batterij werkt.
Dit is uit te schakelen door de volgende stappen te doorlopen op de volgende link:
http://genesis.sony-europe.com/instranet/ccil_sony/selfservice/index.jsp?DocId=49806&l=nl_NL

Wat ik nu lees aan de onderkant van die site is het volgende: Merk op dat het uitschakelen van de ondersteuning voor CPU C3/C6 de optimalisering van de levensduur van de batterij van uw VAIO zal beperken.

Wat wil dit zeggen? Dat mijn batterij sneller kapot zal gaan en dat ik een nieuwe zal moeten kopen?

Of dat ik gewoon minder lang zal kunnen doen als mijn laptop op de accu werkt en dat ik sneller terug zal moeten opladen?

Mvg,

Lorenzo

Message was edited by: Matimor

femke0810
Bezoeker

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn laptop, ik heb hem nu een week.

Nu heb ik pas sinds gisteren last van het piepje, toen heb ik namelijk mijn usbontvanger voor mijn muis in de usbpoort gestoken.

Nu zit in in mijn college en worden mijn medestudenten en ik helemaal gestoord van het gepiep. Nu ik de usb ontvanger er weer uit heb getrokken piept hij minder. Maar het is toch aanwezig.

Het is toch belachelijk dat ik mijn muis niet meer kan gebruiken??!!

Het was best een dure laptop dus ik vind niet dat dit moet kunnen!!!!!!

Matimor
Bezoeker

http://genesis.sony-europe.com/instranet/ccil_sony/selfservice/index.jsp?DocId=49806&l=nl_NL

In deze link staat de oplossing, ik heb dit zelf ook gedaan en heb geen last meer van het gepiep.

Mvg,

Lorenzo

ninjawanda
Bezoeker

Het volgende wil ik ook graag weten:

Wat wil dit zeggen? Dat mijn batterij sneller kapot zal gaan en dat ik een nieuwe zal moeten kopen?

Of dat ik gewoon minder lang zal kunnen doen als mijn laptop op de accu werkt en dat ik sneller terug zal moeten opladen?

Jolanda.dury
Bezoeker

Ik heb dit probleem ook. Ik dacht dat het aan mij lag. Maar na dit forum te lezen weet ik da het echt een fout is van de laptop zelf. ik heb vpc EH3K1E en het hoge gepiep is er altijd. En vooral als ik het op de energiebesparende functie zet. Sony zelf zei me dat dit normaal is. Maar ik word hier gek van.

Dus weer een jaar later, en dit probleem doet zich nog steeds voor.
Ze bieden mij geen hulp aan. De Cpu C3/C6 uitschakelen als je de batterij schaadt is niet de ideale oplossing?

Mvg

Jolanda

Matimor
Bezoeker

Ik heb de laptop na 3maand al terug verkocht. Kreeg ook problemen met mijn netwerk en had hem ervoor naar Sony gezonden en hij kwam nog slechter terug.. Sony sucks op vlak van laptops.. Nu heb ik terug een desktop van Acer en ben hier veel contenter van..

Jolanda.dury
Bezoeker

Ik moet spijtig genoeg nog 3 jaar voor mijn studies met deze laptop overleven.

Ben ook niet meer van plan iets van sony te kopen.

De verkoper was zeer onvriendelijk over het probleem.
En ik heb geen oplossingen of service gekregen.
En wat bedoel je met 'hij kwam nog slechter terug'? Ik wil echt wel een oplossing, ik kan onmogelijk studeren met zo'n gepiep waar ik koppijn van krijg.

Mvg

Matimor
Bezoeker

Wel toen ik hem terugkreeg hadden ze enkel een system recovery gedaan, terwijl ik dit ook al gedaan had en ik had gemeld dat dit niet helpte.. dat het aan de hardware ligt.

En als ik hem terugkreeg werkte m'n internet bijna totaal niet meer.. het valde constant uit en gaf een melding dat de netwerkadapter beschadigd was ofzo iets.. ik had dit gemeld aan Sony en de laptop teruggebracht bij Media markt waar ik hem gekocht had, daar hadden ze beloofd hem te verzenden naar sony en toen ik bericht kreeg dat ik erom mocht komen zeiden ze dat ze zelf er aan gewerkt hadden en hem niet naar sony hadden verzonden en moest ik nog eens 40Euro betalen terwijl de laptop maar enkele maanden oud was dus nog garantie had.. Dan heb ik hem maar verkocht..

Maar normaal kan je dat gepiep (verminderen) door te doen wat in die link staat dat ik vroeger gepost had, ik zeg verminderen omdat je toch nog altijd iets zal horen, en met je laptop op de stroomadapter zitten helpte ook al veel.. Mijn vriendin heeft ook nog altijd een Sony Vaio en heeft ook al van in het begin dat piepend geluid maarja doordat ik slecht geholpen ben laten we het maar zo bij haar..

Met vriendelijke groet