Deel jouw ervaring!
Tot nu toe werkte ik op mijn Notebook met Windows 7 ( 64); nu heb ik er vanaf een schijf Vista Home premium ( 32) opgezet ; dat is gelukt maar deze software herkent de netwerkkaart niet ook al staat de schakelaar áán en werkt de internetverbinding van de 2e PC wel . Weet iemand een oplossing voor dit probleem ?
Heb je een stuurprogramma geïnstalleerd?
Zo nee, welk merk & type is de netwerkkaart?
Zo ja, welke driver voor welk merk & type?
groeten
Ronsse Maxim
Bedankt voor je snelle reactie : het stuurprogramma is nu Windows Home Premium geworden; mijn laptop is van het type VPCF11C5E ; het lukt me niet om (op m'n 2e PC) op de Sony-site de drivers daarvoor te vinden; maar omdat ik bij het installeren van Vista niets aan de hardware heb veranderd moet die er allemaal nog zijn; Apparaatbeheer geeft bij de Netwerkcontroller op "Stuurprogramma is niet geïnstalleerd" ( code 28) en geeft als Netwerkapparaten 1e) Bluetooth app. RFCOMM.protocolTD en als 2e) Bluetooth app. Personal Area Network; bij allebei wordt aangegeven "dit app. werkt correct"
Kun je me aan de hand van deze gegevens nog verder adviseren? Alvast bedankt !
Als je bedoelt dat je de download niet "vind", dan kan deze link je helpen:
http://www.intel.com/support/detect.htm
dit is een pagina waarbij je enkel een kleine zgn. plugin moet installeren, en waarbij er automatisch naar drivers wordt gezocht.
Succes!
P.S.: stuurprogramma is niet hetzelfde als besturingssysteem, stuurprogramma=driver, en besturingssysteem is het systeem dat het gemakkelijk voor je maakt om de computer te besturen (windows 7, mac, ubuntu,...)