Hoi,
Ik heb een Sony 85inch Bravia 9 TV. Op mijn TV heb ik een Apple TV 4K van 2022 aangesloten op HDMI2. Ik heb het videosignaal ingesteld op Dolby Vision, zowel op de TV als op de Apple TV. De Apple TV is aangesloten met een Audioquest Forest 48 HDMI kabel. De Bravia TV is ingesteld op beeldmodus "Dolby Vision Donker".
Echter ondervind ik een vreemd probleem bij het afspelen van sommige Dolby Vision content op mijn Apple TV. Tijdens bepaalde momenten in een stream vertoont de Bravia TV ernstige flikkering in het beeld.
Deze flikkering doet zich altijd op dezelfde tijdstippen voor in de stream. Ik heb de Apple TV reeds op een andere HDMI poort aangesloten met een andere HDMI kabel maar dit geeft hetzelfde resultaat.
Verder heb ik het volgend kunnen constateren:
Het probleem doet zich ook voor als ik de beeldmodus van de Bravia TV instel op "Dolby Vision Helder" maar verdwijnt als ik deze wijzig naar "Dolby Vision Levendig".
Gezien deze ondervinding vermoed ik dat het om een Bravia TV software (Firmware) issue gaat.
Vandaar dat ik deze info wil delen. Ik weet niet of dit het juiste kanaal is om deze informatie bij Sony te krijgen.
Ik heb ook een video gemaakt van het effect, maar kan ik deze hier ergens doorgeven?
Groeten,