annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

film afspelen op tv via usb?

profile.country.nl_NL.title
verchan5
Bezoeker

film afspelen op tv via usb?

Wie kan mij helpen?

heb pas sony Led TV 26 inch , maar films die ik op harddisc heb, lukt mij niet om via de usb aansluiting af te spelen....

bedankt vast!

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

De inhoud van je USB bekijken gaat via het menu onder HOME op je afstandsbediening,
speelbare videos verschijnen onder videos, plaatjes onder plaatjes, audio onder audio.

Om direct af te spelen moeten de videos in het juiste formaat zijn: mpeg2 of mpeg4 en nog een paar formaten, divx o.a., maar lang niet alles. Googlen maar over hoe te converteren (welke software, welke instellingen etc.). Niet de handigste methode. Van tijd tot tijd komt er nieuwe firmware uit, en soms worden dan meer formaten ondersteund.

Een alternatief is over je huisnetwerk via DLNA (als zowel TV als PC met het huisnetwerk verbonden zijn, en je start bijvoorbeeld Windows Media Player op, zal de TV zich melden als 'renderer').

profile.country.nl_NL.title
verchan5
Bezoeker

Bedankt voor je snelle reactie!

ik snap er niet veel van hoor... voorheen speelde ik gedownloade films via mijn laptop en hdmi kabel af op tv, nu ik pas een nieuwe sony internet tv gekocht heb de kdl 26ex320 met usb aansluiting, leek mij het ideaal om usb in te pluggen en te kijken...

ik krijg wel via home etc.. de titel van de film tezien.. maar als melding: niet af te spelen...

op tv zie ik achter de film staan (avi) terwijl volgens mijn laptop het divx is.. en blijkbaar ondersteunt de tv divx?

ik vond ook nog dit: moet ik mijn tv registreren  op een vod.divx. com? ik krijg wel een registratiecode door op tv. maar durf het eigenlijk niet te doen, ben bang dat dit voor divxfilms te huren of te kopen is?

kortom: help!:)

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Dat divx registreren kan je gewoon doen - het kost je niets.

Je krijgt een Divx fimpje ter download, dat moet je op een USB stick zetten, en die in je TV doen en afspelen. Daarna zou DivX het moeten doen. Mogelijk werkt daarmee dus het afspelen van Divx fimpjes van je USB dan ook. Laat maar weten of dat werkt!

Het probleem met de digitale filmpjes is dat er heel veel verschillende formaten in omloop zijn,
allerlei combinaties van compressie, bitrate, resolutie etc. etc. Je moet je flink inlezen op internet om het wel te snappen :wink:

Message was edited by: breedBenR

Message was edited by: breedBenR

profile.country.nl_NL.title
verchan5
Bezoeker

Ok,, ik ga morgen proberen om tv te registreren bij : vod.divx

en dan zoals je zei via usb het weer over te brengen naar tv...

Ik meld me weer als het, hopelijk, gelukt is :slight_smile:

Bedankt !

profile.country.nl_NL.title
verchan5
Bezoeker

@BreedBenR:

na uren ploeteren en zweten.. is het mij eindelijk gelukt om tv te registreren bij vod.divx, en na nog meer gedoe.. is het gelukt om het via usbstick op mijn tv te krijgen!

Maar.. nog steeds niet alle (divx) films speelt hij niet af,,, ra ra ra?

maar goed.. bedankt voor het meedenken! :slight_smile: