annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluidssynchronisatie tv-amp niet gelijk

profile.country.nl_BE.title
Laughing_muttley
Bezoeker

Geluidssynchronisatie tv-amp niet gelijk

Vraagje,

Heb mij volgend type lcd aangeschaft "kdl-46nx710"

Fantastisch toestel, toch een vraagje.

Via een optisch kabeltje herleid ik het geluid van de tv naar een versterker. Dit werkt zonder probleem. Maar als ik mijn decorder (HDMI 1) aanleg, valt het geluid van het optisch kabeltje weg. M.a.w. geen geluid via versterker. Als ik het kabeltje rechtstreeks op de decorder aansluit (heb daar ook een optische uitgang) constateer ik dat het geluid van de decorder en de tv niet synchroon is. tv en decorder zijn via een hdmi kabel met elkaar geconnecteerd.

Iemand die dit ook meegemaakt heeft? en zoja, wat is hier aan te doen? Is er een mogelijkheid om een geluidsvertraging op de tv in te stellen, of ...

:slight_frown:

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

De geluidsvertraging is het geringst als je onder Options - Scenes - Spel (Game) kiest.

Beter zou het zijn de optische geluid uitgang ook voor HDMI-1 aan de praat te krijgen.

Mogelijk (ik heb het zelf niet aan de hand) werkt dat door in het menu onder Home - helemaal naar links - Geluid wat te veranderen ( Speaker: Audiosysteem ; Optische Uitgang ...).

profile.country.nl_NL.title
RalphNL
Bezoeker

Ik zou zeker even kijken in de decoder of je daar kunt kiezen het geluid ook over de hdmi kabel te transporteren. Als ik het zo lees staat deze op de optic out ipv hdmi out.
Succes!