Podziel się wrażeniami!
Cześć! Jestem fotografem amatorem, uczę się robić zdjęcia od niedawna. Posiadam lustrzankę Sony SLT-A58 z obiektywem DT 3,5-5,6. Kiedy chcę zrobić zdjęcie tak, by przedmiot na pierwszym planie był wyostrzony, a tło bardzo rozmyte pojawia się problem, ponieważ kiedy chcę ustawić najmniejszą wartość przysłony i kręcę pokrętłem wartość nie schodzi niżej niż 5.0... Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Może mi ktoś doradzić, pomóc?
Rozwiązane! Idź do rozwiązania.
Cześć, dla tego obiektywu minimalna wartość przysłony zależy od aktualnie ustawionej ogniskowej. Zakładam, że posiadasz obiektyw sal 18-55. Ustaw pierścień ogniskowej na 18 mm i wtedy zmień przysłonę, wartość jaka powinna się wyświetlić to f/3.5, natomiast dla 55 mm wartość ta wyniesie f/5.6.
Cześć, dla tego obiektywu minimalna wartość przysłony zależy od aktualnie ustawionej ogniskowej. Zakładam, że posiadasz obiektyw sal 18-55. Ustaw pierścień ogniskowej na 18 mm i wtedy zmień przysłonę, wartość jaka powinna się wyświetlić to f/3.5, natomiast dla 55 mm wartość ta wyniesie f/5.6.
A jak ustawić pierścień ogniskowej?
Tak jak pisał mat_czok w przypadku tego obiektywu minimalna przysłona zależy od ustawionej ogniskowej. Wartości na obiektywie oznaczają własnie skrajne ogniskowe (18-55) i odpowiadające im wartości otworu przysłony (3,5-5,6). Im ogniskowa krótsza (18 mm) to przysłona może być bardziej otwarta (f:3,5). Gdy zwiększasz ogniskową to minimalny otwór przysłony staje się coraz mniejszy aż przy ogniskowej 55 osiąga wartość f:5,6. Dlatego podejrzewam, że masz ustawioną ogniskową w okolicach 40 mm lub więcej więc nie możesz bardziej otworzyć przysłony.