Join now - be part of our community!

ik kan de films wel op camera, maar niet via computer zien

profile.country.NL.title
ericjozef
Member

ik kan de films wel op camera, maar niet via computer zien

ik kan de films opgenomen met de camera wel op het toestel bekijken, maar zij verschijnen geheel niet wanneer gekoppeld aan mijn Mac.

Ik kan wel een MP rootfolder zien, waarvan ik aanneem dat ze dan daar als IMG's of dergelijke dienen te verschijnen.

Deze is echter leeg.  Voor de foto's JPEG is er geen probleem, in de andere folder.

Toestel is splinternieuwe DSC RX 100 M4. De gebruikte SD kaart is een SanDisk Extreme 256 GB, het kan dus zeker geen ruimteprobleem zijn.

Hartelijk dank voor advies! E

7 REPLIES 7
profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Zijn er naast de MP rootfolder en de folder met JPEG's nog andere folders te zien ?

Tien1975
New

Ik heb precies hetzelfde op mijn Mac. Het lukte normaal wel altijd. Misschien moet er een update komen?

profile.country.NL.title
ericjozef
Member

3 folders:

DCIM

MP_Root

Private

In Private: 

A4CHD

M4ROOT

profile.country.NL.title
ericjozef
Member

Bedoel je dat je sinds je MacOS Mojave installeerde ook problemen had?

EJ 

profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Moeilijk vast te stellen waar het probleem ligt in dit geval.

Heb je hier iets aan?

"Use the “iMovie” software bundled with Mac for operations such as importing AVCHD movies to a computer. (Mac)"

profile.country.NL.title
ericjozef
Member

Beste Boudewijn,

dank voor je antwoorden.

Je voorgestelde oplossing werkt perfect, maar heeft de handicap dat voor eenvoudige checks ik langs een tijdrovende oplossing moet. Dat kan de bedoeling van de fabrikant toch niet zijn?

Maar inmiddels zie ik de filmbestanden staan. op de SD kaart.

De logica ervan ontgaat me evenwel.

-De foto's staan onder DCIM

-M4 Rootfolder is leeg.

-In 'Private staat AVCHD :één grote QT, en verder M4Root.

Nu, wanneer ik die poog te openen op de Mac  na download zie ik idd aparte bestanden.

En verschijnt de melding: "Het document BDMV kan niet worden geopend. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan 1718449215" 

Wanneer ik de bestanden op de SD card via Fotoloader (Mac)  bekijk zie ik de films ook niet.

Herken jij die fout?

Hartelijk dank,

ericjozef

profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Graag gedaan @ericjozef . Ik ben zelf geen Mac gebruiker maar na wat googelen is het duidelijk dat deze foutmelding vaker voorkomt. Lijkt te maken te hebben met het OS High Sierra, andere merken camera's hebben er ook last van in combinatie met Mac. Wellicht heb je iets aan de volgende link:

https://www.macfreak.nl/macos-en-osx/foto-s-wil-geen-video-s-importeren-van-sd-kaart-uit-fotocamera/